B-szárnyú vadászgép osztály
Ha egy B-wing tűnik fel egy kis hajó szenzorain, a hajó kapitányát komolyan elgondolkozik a menekülésen. Ugyanis egy tripla üteg közepes méretű ionágyú, két protontorpedó vető, egy nehéz lézerágyú, és két lézervető teszi a B-wingeket a legnehezebb fegyverzetű vadászgéppé a galaxisban. A legtöbb őrjáratra küldött hajó és az egyéb korvettek kevesebb nyers tűzerővel rendelkeznek mint egy B-wing. Ez a hajó jelentős harci kapacitás növekedést hozott a lázadók flottái számára.
Az ionágyúk közül az egyik egy fegyver-ülékből tüzel, ami az elsődleges szárnyra lett rögzítve. Az ülék még egy emissziós protontorpedó vetőt és egy lézerágyút is tartalmaz. A második protontorpedó vető a nagy motorhűtő szellőzője alatt fekszik. A lézervetők - általában kettő, egyes modelleken azonban akár négynél is több - egy kupacban, a parancsnoki fülke alatt találhatók. Egy-egy ionágyú van még rögzítve a kereszt alakú szárnyak végére, így téve teljessé ezzel a fegyverzetet.
Az ionágyúk és a protontorpedók össze vannak fűzve, hogy egy célra tudjanak lőni, ugyanakkor képesek független tüzelésre is. Ezáltal alkalmasak nagy sérüléseket okozni, vagy zárótüzet létrehozni.
A pilóta utasítására egy egyedi tűzvető számítógép képes nagyon kis tűzerővel lőni valamilyen célra. A folyamatos tüzelés ezzel nem okoz komoly károsodást, viszont nagyon precíz adatokat szolgáltat a cél mozgásáról. Miután a lézer bemérte a célt, az ionágyúk és a protontorpedó vetők tüzet nyitnak. Ez a rendszer nagyon jó első találati valószínűséget biztosít. Ugyanakkor ez elárulja a B-wing közelítési vektorát a hajót védő lövészeknek. Ebből következően nagyon kevés pilóta használja a célzó rendszert, sokan az egészet ki is szerelték. A lézervetők pedig külön tüzelnek, a pilóta irányítás alatt.
A B-wingeken egy radikális tervezési újdonságot alkalmaznak, ami egy automatikus giroszkopikusan stabilizált parancsnoki fülke. A fülke része a pilótaülés, a létfenntartó rendszer, a repülő számítógép, a komlink, és a szenzorok. Harcban a giro szervók a fülkét stabil helyzetben tartják, amíg a hajó többi része pörög, forog, hogy elkerülje a védő tüzet vagy amíg végigsöpör valamin a fegyvereivel. Így egyhelyben maradva a pilóta az útvonalra és a célzásra tud koncentrálni. (Ha bármilyen okból a pilótafülke elveszti a stabilizálót, a B-szárnyú pilótája -4 módosítót kap minden Pilot próbára és támadódobásra)
Ez a meglepő, de hatékony rendszer a szerelők rémálma. A B-wingek több karbantartást igényelnek, mint bármely másik lázadó gép. Habár jól meg vannak építve és masszívak, a giro szervók nagy igénybevételnek vannak kitéve, és tönkremehetnek, ha nincsenek kellően karbantartva. Egy hiba rögzíthet egy szárnyat egy adott helyzetben, arra késztetve ezzel a pilótát, hogy egy véltetlenszerű szárnybeállítással repüljön. Ez jelentősen csökkenti a harci hatékonyságot. Ellentétben a többi hajóval, a B-wing a giro szervókkal igyekszik ellensúlyozni a hirtelen G változásokat. Ha a rendszer meghibásodik, a pilóta igen kellemetlennek fogja érezni a hirtelen manővereket.
Egy szimpla Quadex Kyromaster motor hajtja a gépet a valós űrben. Négy hűtőventilátor találtható a csűrőlapokon a termelt hő elvezetésének érdekében, de a hajó még így is nagyon erős képet mutat a szenzorokon. A legnagyobb fény alatti sebessége alacsony, de a pajzsai, amik szintén a motorból nyerik az energiát, meglehetősen erősek. A giro rendszer egy stabil fülkét és egy rugalmas tüzér platformot biztosít, de a hajó egészében véve nem olyan manőver képes, mint a kisebb vadászok.